အလည္လာေရာက္သူအားလုံး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ

Monday 10 December 2012

မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ (ဝိပႆနာမ်က္လံုးေန႔စဥ္သံုး)


မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ (ဝိပႆနာမ်က္လံုးေန႔စဥ္သံုး)
*************************************************

♣ တဏွာနယ္ခ်ဲ႕                    

ခႏၶာဝန္  မေကာင္းမွန္း  တစ္ခါ တစ္ခါမွ သိရတယ္၊ အမ်ားက ဒီခႏၶာဝန္ကို ေကာင္း တယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ အမွန္က ငရဲ တိရစၦာန္ ၿပိတၲာ ေတြရဲ႕ ခႏၶာဝန္လဲ မေကာင္းဘူး၊ လူ႔ခႏၶာ နတ္ခႏၶာေတြလဲ မေကာင္းဘူး၊ တစ္ခါတေလ မေကာင္းမွန္းသိလ်က္နဲ႔ မလိုခ်င္ ဘူးလား၊ လိုခ်င္တယ္၊ လိုခ်င္တာက ဘယ္သူလဲ၊ တဏွာပဲ၊ တဏွာက နယ္ခ်ဲ႕ေနတာ၊ သံသရာနယ္ခ်ဲ႕ေတာ့လဲ ဒီတဏွာပဲ၊ ဒီေလာကႀကီးေတြဟာ တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာပဲ၊ တဏွာကုန္ခမ္းတဲ့ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ ဒုကၡ ရွိပါဦး မလား၊ မရွိဘူး။

♣ ရဟႏၱာမ်ားႏွင့္ ဆီမီးၿငိမ္းဥပမာ

တို႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ ကိေလသာအာသေဝါ ကုန္ခမ္းသြားေတာ့ တဏွာရွိပါဦးမလား၊ မရွိဘူး၊ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေရနံဆီရယ္, မီးစာရယ္, မီးေတာက္ရယ္၊ ေရနံဆီက မီးေတာက္ဖို႔ရာ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ မီးစာကေတာ့ အေလာင္ခံပဲ၊ ေရနံဆီ ရွိေပမယ့္ မီးစာ ေလာင္စာ မရွိရင္ မေတာက္ႏိုင္ဘူး၊ မီးစာ ရွိေနေပမယ့္ ေရနံဆီ မရွိရင္ မီးမေတာက္ႏိုင္ဘူး၊ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု အညမညသေဘာနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္၊

ဒီ ဥပမာအတိုင္းပဲ တို႔ သတၲဝါေတြမွာလဲ ေရနံဆီနဲ႔တူတဲ့ စိတ္က ေလးဟာ သူ႔ခ်ည္းေနရင္ အေကာင္းသားပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တဏွာ မီး႐ိႈ႕သမားက မီးစာနဲ႔တူတဲ့ ႐ူပါ႐ံုကေလးေတြနဲ႔ ႐ိႈ႕ေပးလိုက္, သဒၵါ႐ံုကေလးေတြနဲ႔ ႐ိႈ႕ေပးလိုက္ေတာ့မွ မ်က္စိမွာလဲ မီးေတြ ေတာက္, နားမွာလဲ မီးေတြေတာက္ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္၊ ေလာကမွာ ေလာင္ေနတဲ့ မီးကို ေရနဲ႔ ၿငႇိမ္းမွ ၿငိမ္းရသလို သတၲဝါေတြရဲ႕ သႏၱာန္အစဥ္မွာ ေလာင္ေနတဲ့ ေလာဘ, ေဒါသ မီးေတြကိုလဲ ဝိပႆနာဘာဝနာမဂ္ဉာဏ္ေရစင္နဲ႔ ၿငႇိမ္းမွ ၿငိမ္း ပါ့မယ္၊

♣ အတြင္း႐ိႈ႕မီး အျပင္႐ိႈ႕မီး                 

ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြမွာ ဒီမီးေတာက္ေတြ ၿငိမ္းကုန္ပါၿပီ။ တို႔ ေလာကမွာ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားတစ္ခုရွိတယ္၊  အိမ္တစ္အိမ္ကို ျဖစ္ျဖစ္, ၿမိဳ႕ကို ျဖစ္ျဖစ္, ရပ္ကြက္တစ္ခုကို ျဖစ္ျဖစ္, ရြာကို ျဖစ္ျဖစ္ မီးေလာင္ၿပီဆိုရင္ “အဲဒီမီးဟာ အျပင္က ႐ိႈ႕မီးပါကြာ, အတြင္းက ႐ိႈ႕မီးပါကြာ”နဲ႔ မေျပာၾကဘူးလား၊ ေျပာတယ္၊ လူေတြက ေလာက မီး႐ိႈ႕ခံရတာကို ေျပာေနၾကတာ၊ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို မီး႐ိႈ႕ခံရတာက်ေတာ့ မသိၾကဘူး၊

တို႔လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတည့္ေအာင္၊ တစ္အိမ္နဲ႔ တစ္အိမ္ မတည့္ေအာင္, တစ္ရြာနဲ႔ တစ္ရြာ, တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕ မတည့္ေအာင္၊ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ မတည့္ေအာင္ေတြဟာ မီး႐ိႈ႕ခံေနၾကရတာေတြပဲ၊ တစ္ေက်ာင္းတည္း အတူေနရင္း မတည့္ၾကတာေတြဟာလဲ အျပင္ကလဲ ႐ိႈ႕ေပး, အတြင္းကလဲ ႐ိႈ႕ေပးေနလို႔ပါပဲ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မနာလို ဝန္တိုတဲ့ ဣႆာ မစၦရိယေတြ ျဖစ္ရတာဟာ အတြင္းမီး႐ိႈ႕လို႔ အေလာင္  ခံေနၾကရတာပဲ။

မီးေလာင္ မခံၾကနဲ႔     

ဒီမီးေတြကို အေလာင္မခံမွ ေကာင္းမယ္၊ ဒီမီးေတြ အေလာင္ခံေနရလို႔ သတၲဝါေတြဟာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရတယ္၊ သားေသလို႔ ငိုရ, မယား ေသလို႔ ငိုရ, လင္ေသလို႔ ငိုရနဲ႔ ေတာက္ေလာင္လိုက္တဲ့ ေသာက ပရိေဒဝမီးေတြကလဲ  သံသရာ အဆက္ဆက္ကပဲ ဒီတရားေတြကို ကိုယ့္နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းေတြကို ေဟာၾက၊ မီးေလာင္ မခံၾကေစနဲ႔။

♣ ေလာဘမီး ေလာင္ပံု   

တို႔ မ်က္စိက ႐ူပါ႐ံု ေခ်ာေခ်ာလွလွေလးေတြ ေတြ႕ေတာ့, ျမင္ေတာ့ လိုခ်င္တယ္၊ လိုခ်င္တာ ဘာတုန္း၊ ေလာဘ၊ ဒီေလာဘက သာမန္ လိုခ်င္႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ ကိစၥမရွိေသးဘူး၊ လိုခ်င္မႈ အားႀကီး ေတာ့ ေလာဘမီးက ေလာင္တာပဲ၊ ကိုရင္တို႔ ၾကားေနၾကတာပဲ၊ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးေတြ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ မိန္းမ, ေယာက်ာ္း မရေတာ့ ႐ူးသြားၾကတာေတြ၊ အဆိပ္ေသာက္တာေတြ၊ ေရထဲ ခုန္ခ်ေသတာေတြဟာ ဘာမီးေလာင္တာလဲဆိုရင္ ေလာဘမီး ေလာင္တာ၊ ဒါေတြဟာ ဘုရားလက္ထက္ကပင္ ရွိခဲ့တယ္။

♣ ဘိကၡဳနီမ ေလာဘမီး ေလာင္ပံု

သီတင္းေန႔ တစ္ေန႔၊ ဘိကၡဳနီမတစ္စု သိမ္ထဲ ဥပုသ္ျပဳ သြားၾကတယ္၊ အဲဒီသိမ္ရဲ႕ ေရွ႕နားမွာေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ကလဲ ေတာ္ေတာ္ကို လွသတဲ့၊ တျခားဘိကၡဳနီမေတြက ကိုယ္စီကိုယ္စီ သိမ္ထဲ ဝင္သြားၾကေသာ္လဲ  ဘိကၡဳနီမတစ္ေယာက္ကေတာ့ အဲဒီ သိမ္နားမွာ ရပ္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္၊ တျခားဘိကၡဳနီမေတြက ဥပုသ္ ျပဳၿပီးလို႔ ျပန္ထြက္လာေတာ့ ဒီဘိကၡဳနီမကို ေတြ႕ၾကတယ္၊ ဒါနဲ႔ ဘိကၡဳနီမတစ္ေယာက္က သူ႔နားသြားၿပီး “အရွင္မ ဘာ လုပ္ေနတာပါလဲ” ဆိုၿပီး သြားကိုင္လိုက္ေတာ့ ဘိုင္းကနဲ လဲက် သြားတာပါပဲ၊ ဒါဘာလဲ၊ ေလာဘမီးေလာင္ ေသရတာ။

♣ ေဒါသမီး ေလာင္ပံု     

တို႔ မ်က္စိက  ကိုယ္ မႏွစ္သက္တဲ့  ႐ူပါ႐ံုကို ျမင္ရေတာ့  ဘာျဖစ္သလဲ၊ စိတ္ဆိုးမႈ  ျဖစ္ရတယ္၊ စိတ္ဆိုးတာဟာ ဘာတုန္း၊ ေဒါသ၊ ဒီ ေဒါသကလဲ သာမန္ေဒါသေလာက္ေတာ့ ကိစၥမရွိေသးဘူး၊ စိတ္ဆိုးမႈက အားႀကီးလာေတာ့ ေဒါသမီးက ေလာင္တာပဲ၊ ေဒါသမီး ေလာင္အားႀကီးေတာ့လဲ ေသၾကရတာပဲ၊ ကိုယ့္အလို မက်ရင္ ေဒါသျဖစ္ရတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေဒါသျဖစ္လြန္းလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရတဲ့အထိ ျဖစ္ရတယ္။

♣ နတ္ျပည္မွာ ေဒါသမီး ေလာင္ပံု                  

တို႔နတ္ျပည္မွာ ခိၮာပေဒါသိကနတ္, မေနာပေဒါသိကနတ္ဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒီနတ္ႏွစ္ေယာက္ဟာ  တစ္ေန႔က်ေတာ့ အၿခံအရံ နတ္သမီးေတြနဲ႔တကြ ဥယ်ာဥ္ကစား ထြက္ၾကတယ္၊ ဒီအခါမွာ နတ္ တစ္ေယာက္က နတ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ေရွ႕ကို ျမင္းရထားနဲ႔ ေက်ာ္ တက္လိုက္တယ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က သူ႔ေရွ႕ ေက်ာ္တက္ ရပါ့မလားဆိုၿပီး တကတည္း ေဒါသျဖစ္လိုက္တာ ေသပါ ေလေရာ၊ ဒါဟာ ဘာလဲ၊ ေဒါသမီး အေလာင္ခံရတာပဲ။

♣ ေမာဟမီး ေလာင္ပံု              

တို႔မ်က္စိကျမင္ေတာ့ျမင္လိုက္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္          အမႈမဲ့  အမွတ္မဲ့ပါပဲ၊  အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ေနေတာ့ ေမာဟမီးေလာင္တာပဲ၊ ေလာဘမီး, ေဒါသမီး ေတြက သိသာတယ္၊ ေမာဟမီးက မသိသာလွဘူး၊ တို႔ သတၲဝါေတြက မီးေလာင္လို႔ ေလာင္မွန္း မသိသာလွဘူး၊ တို႔ ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ႀကီးက “ေလာင္မွန္းမသိ, ေမာဟဖိ, မိမိ မိုက္လွၿပီ” လို႔ ေဟာထားခဲ့တယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မီးေလာင္လို႔ ေလာင္မွန္းမသိတဲ့သူေတြဟာ လူမိုက္ေတြပဲတဲ့၊ တရားေတာ္ ေတြက   သိပ္ေကာင္းပါတယ္၊   ကိုရင္တို႔ç  ဦးပၪၥင္းတို႔ မလိုက္စားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။

♣ ဇာတိ, ဇရာ မရဏမီးမ်ား  ေလာင္ပံု                                                   

မီးေတြက ေလာင္မွန္းမသိ ေလာင္ေနၾကတာ၊ ဇာတိမီးေလာင္ပံုကလဲ ေတာ္ေတာ္  ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ အမိဝမ္းထဲမွာ ေအာင္းေနရစဥ္ အခ်ိန္အခါကေလးမွာပဲ ဒုကၡမ်ားစြာနဲ႔ ႀကံဳၾကရတယ္၊ တခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြက မေတာ္မတရား ေပ်ာ္ပါးၾကၿပီး သေႏၶ ရလာေတာ့ ရွက္တာနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ ဖ်က္ခ်ၾက၊  ကိုယ္ဝန္က်ေၾကာင္း  ေဆးေတြ  ေသာက္ၾက၊  ဆရာဝန္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေဆးထိုးဖ်က္ခ်ၾက၊ ဒါဟာ အမိ ဝမ္းတြင္း ေအာင္းေနရစဥ္ ဇာတိမီးေလာင္တာပဲ။
         
ဇရာမီးကလဲ ဆံျဖဴ, သြားက်ိဳး, မ်က္စိမြဲ, နားထိုင္း, ခါးကိုင္းၿပီး အသားအေရေတြ လိန္တြန္႔ေနတာ၊ ဒါကို ပါကဋ ဇရာလို႔ ေခၚတယ္၊ အပါကဋဇရာဆိုတာ ရွိေသးတယ္၊ သူက အထင္ရွားဘူး၊ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတို႔ရဲ႕ နာရီ, မိနစ္, စကၠန္႔ မစဲ တဖြဲဖြဲ ျဖစ္ပ်က္ၿပီး အိုေနရတာဟာ ဇရာမီးေလာင္တာပဲ။
         
မရဏမီးဆိုရင္ ဘယ္လူ ဘယ္နတ္ ဘယ္သတၲဝါမဆို လူရယ္ နတ္ရယ္ သတၲဝါရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ မေသရမယ့္ လူရယ္လို႔ ရွိပါ့မလား၊ မရွိဘူး၊ ေသေနၾကရတာ၊ ေသျခင္း တရားကို  ဘယ္သူမွ  မတားျမစ္ႏိုင္ၾကဘူး၊  ေသမင္းကို လက္ေဆာင္ထိုးလို႔ မရႏိုင္ဘူး၊  စစ္တိုက္ယူလို႔ မရဘူး၊ ေသမင္းကို ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ လာခဲ့ပါမယ္လို႔ ခ်ိန္းဆို ထားလို႔ မရဘူး၊  ေသမင္းကို ဘယ္သူမွ မေအာင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေတြေၾကာင့္လဲ သတၲဝါေတြ ေသၾကရတယ္၊

ေအး ... မ်က္ျမင္ေလာက လူေတြ ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ မရဏမီးေတြပဲ၊ ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့ မရဏမီးကေတာ့ တို႔ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ေတြဟာ ေန႔စဥ္အၿမဲ ခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီး ေသေနၾကရတယ္၊ ဒီ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြဟာ အၿမဲေသေနတာကို ဘာနဲ႔မွ ျမင္ႏိုင္သလဲ၊ ဝိပႆနာဉာဏ္မ်က္လံုးနဲ႔မွ ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ဒီ မီးေတြ ဘယ္က်မွ ၿငိမ္းမလဲ၊ နိဗၺာန္က်မွ ၿငိမ္းမယ္။

♣ ေသာက, ပရိေဒဝမီး ေလာင္ပံု          

ၿပီးေတာ့  ေသာကမီးကလဲ  မေလာင္ဘူးလား၊ ေလာင္တယ္၊ သူေလာင္ပံုက တို႔ကိုယ္နဲ႔စပ္လာ  သူေတြ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္လာရင္ ဒီေသာကမီး ေလာင္ေတာ့တာပဲ၊ ဆိုပါစို႔၊ ကိုယ့္သား ကိုယ့္ သမီးေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္တယ္ ဆိုရင္ပဲ မိဘေတြမွာ စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ၾကဘူးလား၊ ျဖစ္ၾကတယ္၊ “ေအာင္မယ္ေလး ..... ဒီေတာင္က တက္မွ တက္ႏိုင္ပါဦး မလား” နဲ႔ ေသာကမီးေတြ ေလာင္ၾကရတယ္။
         
ပရိေဒဝမီးကေတာ့ ႀကံဳဖူးသူေတြ မ်ားပါတယ္၊ သားသမီး ေသလို႔, လင္ေသလို႔, မယားေသလို႔ç ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ ေသလို႔  ငိုေၾကြးရတာဟာ  ပရိေဒဝမီးေတြ  ေတာက္ေလာင္ ၾကတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အငိုလြန္ၿပီး တက္ေသသြားၾကတယ္၊ ဒီမီးေတြက ေလာက ေလာင္႐ိုး ေလာင္စဥ္ မီးနဲ႔ တူတာ မဟုတ္ဘူး။
         
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ဥပါယာသဆိုတဲ့ မီးေတြ ကလဲ ေလာင္လိုက္ေသး တယ္၊ ဘယ္ကေလာက္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသလဲ၊ ကိုရင္တို႔ ဦးပၪၥင္းတို႔ ဒီတရားေတြကို ေတြးၾက စမ္းပါ၊ သံသရာႀကီး သြားေနရတာ အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္၊ ေပါ့ေပါ့ေန, ေပါ့ေပါ့စား, ေပါ့ေပါ့သြားေန လို႔ကေတာ့ ဒီဘဝအတြက္ မလြမ္းေလာက္ပါဘူး။
         
ဒီဘဝမွာ ေကာင္းေကာင္းေလး ေနႏိုင္မွ လာမယ့္ဘဝ ေတာ္ကာက်ပါတယ္၊ ကဲ ... ေကာင္းေကာင္း ေနၾက၊ တရား ႏွလံုးသြင္းၾက၊ စကားေတြမ်ားၿပီး အလဟႆ အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းမေနၾကနဲ႔၊ ကဲ ... သြားၾက။


          ဓမၼဗ်ဴဟာ
          အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၇)
          (၁၉၇၉၊ စက္တင္ဘာလ)

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ မွ တင္ျပသည္။


♣ တဏွာနယ္ခ်ဲ႕

ခႏၶာဝန္ မေကာင္းမွန္း တစ္ခါ တစ္ခါမွ သိရတယ္၊ အမ်ားက ဒီခႏၶာဝန္ကို ေကာင္း တယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ အမွန္က ငရဲ တိရစၦာန္ ၿပိတၲာ ေတြရဲ႕ ခႏၶာဝန္လဲ မေကာင္းဘူး၊ လူ႔ခႏၶာ နတ္ခႏၶာေတြလဲ မေကာင္းဘူး၊ တစ္ခါတေလ မေကာင္းမွန္းသိလ်က္နဲ႔ မလိုခ်င္ ဘူးလား၊ လိုခ်င္တယ္၊ လိုခ်င္တာက ဘယ္သူလဲ၊ တဏွာပဲ၊ တဏွာက နယ္ခ်ဲ႕ေနတာ၊ သံသရာနယ္ခ်ဲ႕ေတာ့လဲ ဒီတဏွာပဲ၊ ဒီေလာကႀကီးေတြဟာ တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာပဲ၊ တဏွာကုန္ခမ္းတဲ့ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ ဒုကၡ ရွိပါဦး မလား၊ မရွိဘူး။

♣ ရဟႏၱာမ်ားႏွင့္ ဆီမီးၿငိမ္းဥပမာ

တို႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ ကိေလသာအာသေဝါ ကုန္ခမ္းသြားေတာ့ တဏွာရွိပါဦးမလား၊ မရွိဘူး၊ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေရနံဆီရယ္, မီးစာရယ္, မီးေတာက္ရယ္၊ ေရနံဆီက မီးေတာက္ဖို႔ရာ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ မီးစာကေတာ့ အေလာင္ခံပဲ၊ ေရနံဆီ ရွိေပမယ့္ မီးစာ ေလာင္စာ မရွိရင္ မေတာက္ႏိုင္ဘူး၊ မီးစာ ရွိေနေပမယ့္ ေရနံဆီ မရွိရင္ မီးမေတာက္ႏိုင္ဘူး၊ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု အညမညသေဘာနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္၊

ဒီ ဥပမာအတိုင္းပဲ တို႔ သတၲဝါေတြမွာလဲ ေရနံဆီနဲ႔တူတဲ့ စိတ္က ေလးဟာ သူ႔ခ်ည္းေနရင္ အေကာင္းသားပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တဏွာ မီး႐ိႈ႕သမားက မီးစာနဲ႔တူတဲ့ ႐ူပါ႐ံုကေလးေတြနဲ႔ ႐ိႈ႕ေပးလိုက္, သဒၵါ႐ံုကေလးေတြနဲ႔ ႐ိႈ႕ေပးလိုက္ေတာ့မွ မ်က္စိမွာလဲ မီးေတြ ေတာက္, နားမွာလဲ မီးေတြေတာက္ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္၊ ေလာကမွာ ေလာင္ေနတဲ့ မီးကို ေရနဲ႔ ၿငႇိမ္းမွ ၿငိမ္းရသလို သတၲဝါေတြရဲ႕ သႏၱာန္အစဥ္မွာ ေလာင္ေနတဲ့ ေလာဘ, ေဒါသ မီးေတြကိုလဲ ဝိပႆနာဘာဝနာမဂ္ဉာဏ္ေရစင္နဲ႔ ၿငႇိမ္းမွ ၿငိမ္း ပါ့မယ္၊

♣ အတြင္း႐ိႈ႕မီး အျပင္႐ိႈ႕မီး

ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြမွာ ဒီမီးေတာက္ေတြ ၿငိမ္းကုန္ပါၿပီ။ တို႔ ေလာကမွာ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားတစ္ခုရွိတယ္၊ အိမ္တစ္အိမ္ကို ျဖစ္ျဖစ္, ၿမိဳ႕ကို ျဖစ္ျဖစ္, ရပ္ကြက္တစ္ခုကို ျဖစ္ျဖစ္, ရြာကို ျဖစ္ျဖစ္ မီးေလာင္ၿပီဆိုရင္ “အဲဒီမီးဟာ အျပင္က ႐ိႈ႕မီးပါကြာ, အတြင္းက ႐ိႈ႕မီးပါကြာ”နဲ႔ မေျပာၾကဘူးလား၊ ေျပာတယ္၊ လူေတြက ေလာက မီး႐ိႈ႕ခံရတာကို ေျပာေနၾကတာ၊ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို မီး႐ိႈ႕ခံရတာက်ေတာ့ မသိၾကဘူး၊

တို႔လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတည့္ေအာင္၊ တစ္အိမ္နဲ႔ တစ္အိမ္ မတည့္ေအာင္, တစ္ရြာနဲ႔ တစ္ရြာ, တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕ မတည့္ေအာင္၊ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ မတည့္ေအာင္ေတြဟာ မီး႐ိႈ႕ခံေနၾကရတာေတြပဲ၊ တစ္ေက်ာင္းတည္း အတူေနရင္း မတည့္ၾကတာေတြဟာလဲ အျပင္ကလဲ ႐ိႈ႕ေပး, အတြင္းကလဲ ႐ိႈ႕ေပးေနလို႔ပါပဲ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မနာလို ဝန္တိုတဲ့ ဣႆာ မစၦရိယေတြ ျဖစ္ရတာဟာ အတြင္းမီး႐ိႈ႕လို႔ အေလာင္ ခံေနၾကရတာပဲ။

မီးေလာင္ မခံၾကနဲ႔

ဒီမီးေတြကို အေလာင္မခံမွ ေကာင္းမယ္၊ ဒီမီးေတြ အေလာင္ခံေနရလို႔ သတၲဝါေတြဟာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရတယ္၊ သားေသလို႔ ငိုရ, မယား ေသလို႔ ငိုရ, လင္ေသလို႔ ငိုရနဲ႔ ေတာက္ေလာင္လိုက္တဲ့ ေသာက ပရိေဒဝမီးေတြကလဲ သံသရာ အဆက္ဆက္ကပဲ ဒီတရားေတြကို ကိုယ့္နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းေတြကို ေဟာၾက၊ မီးေလာင္ မခံၾကေစနဲ႔။

♣ ေလာဘမီး ေလာင္ပံု

တို႔ မ်က္စိက ႐ူပါ႐ံု ေခ်ာေခ်ာလွလွေလးေတြ ေတြ႕ေတာ့, ျမင္ေတာ့ လိုခ်င္တယ္၊ လိုခ်င္တာ ဘာတုန္း၊ ေလာဘ၊ ဒီေလာဘက သာမန္ လိုခ်င္႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ ကိစၥမရွိေသးဘူး၊ လိုခ်င္မႈ အားႀကီး ေတာ့ ေလာဘမီးက ေလာင္တာပဲ၊ ကိုရင္တို႔ ၾကားေနၾကတာပဲ၊ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးေတြ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ မိန္းမ, ေယာက်ာ္း မရေတာ့ ႐ူးသြားၾကတာေတြ၊ အဆိပ္ေသာက္တာေတြ၊ ေရထဲ ခုန္ခ်ေသတာေတြဟာ ဘာမီးေလာင္တာလဲဆိုရင္ ေလာဘမီး ေလာင္တာ၊ ဒါေတြဟာ ဘုရားလက္ထက္ကပင္ ရွိခဲ့တယ္။

♣ ဘိကၡဳနီမ ေလာဘမီး ေလာင္ပံု

သီတင္းေန႔ တစ္ေန႔၊ ဘိကၡဳနီမတစ္စု သိမ္ထဲ ဥပုသ္ျပဳ သြားၾကတယ္၊ အဲဒီသိမ္ရဲ႕ ေရွ႕နားမွာေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ကလဲ ေတာ္ေတာ္ကို လွသတဲ့၊ တျခားဘိကၡဳနီမေတြက ကိုယ္စီကိုယ္စီ သိမ္ထဲ ဝင္သြားၾကေသာ္လဲ ဘိကၡဳနီမတစ္ေယာက္ကေတာ့ အဲဒီ သိမ္နားမွာ ရပ္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္၊ တျခားဘိကၡဳနီမေတြက ဥပုသ္ ျပဳၿပီးလို႔ ျပန္ထြက္လာေတာ့ ဒီဘိကၡဳနီမကို ေတြ႕ၾကတယ္၊ ဒါနဲ႔ ဘိကၡဳနီမတစ္ေယာက္က သူ႔နားသြားၿပီး “အရွင္မ ဘာ လုပ္ေနတာပါလဲ” ဆိုၿပီး သြားကိုင္လိုက္ေတာ့ ဘိုင္းကနဲ လဲက် သြားတာပါပဲ၊ ဒါဘာလဲ၊ ေလာဘမီးေလာင္ ေသရတာ။

♣ ေဒါသမီး ေလာင္ပံု

တို႔ မ်က္စိက ကိုယ္ မႏွစ္သက္တဲ့ ႐ူပါ႐ံုကို ျမင္ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ စိတ္ဆိုးမႈ ျဖစ္ရတယ္၊ စိတ္ဆိုးတာဟာ ဘာတုန္း၊ ေဒါသ၊ ဒီ ေဒါသကလဲ သာမန္ေဒါသေလာက္ေတာ့ ကိစၥမရွိေသးဘူး၊ စိတ္ဆိုးမႈက အားႀကီးလာေတာ့ ေဒါသမီးက ေလာင္တာပဲ၊ ေဒါသမီး ေလာင္အားႀကီးေတာ့လဲ ေသၾကရတာပဲ၊ ကိုယ့္အလို မက်ရင္ ေဒါသျဖစ္ရတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေဒါသျဖစ္လြန္းလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရတဲ့အထိ ျဖစ္ရတယ္။

♣ နတ္ျပည္မွာ ေဒါသမီး ေလာင္ပံု

တို႔နတ္ျပည္မွာ ခိၮာပေဒါသိကနတ္, မေနာပေဒါသိကနတ္ဆိုတာ ရွိတယ္၊ ဒီနတ္ႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔က်ေတာ့ အၿခံအရံ နတ္သမီးေတြနဲ႔တကြ ဥယ်ာဥ္ကစား ထြက္ၾကတယ္၊ ဒီအခါမွာ နတ္ တစ္ေယာက္က နတ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ေရွ႕ကို ျမင္းရထားနဲ႔ ေက်ာ္ တက္လိုက္တယ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က သူ႔ေရွ႕ ေက်ာ္တက္ ရပါ့မလားဆိုၿပီး တကတည္း ေဒါသျဖစ္လိုက္တာ ေသပါ ေလေရာ၊ ဒါဟာ ဘာလဲ၊ ေဒါသမီး အေလာင္ခံရတာပဲ။

♣ ေမာဟမီး ေလာင္ပံု

တို႔မ်က္စိကျမင္ေတာ့ျမင္လိုက္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ပါပဲ၊ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ေနေတာ့ ေမာဟမီးေလာင္တာပဲ၊ ေလာဘမီး, ေဒါသမီး ေတြက သိသာတယ္၊ ေမာဟမီးက မသိသာလွဘူး၊ တို႔ သတၲဝါေတြက မီးေလာင္လို႔ ေလာင္မွန္း မသိသာလွဘူး၊ တို႔ ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ႀကီးက “ေလာင္မွန္းမသိ, ေမာဟဖိ, မိမိ မိုက္လွၿပီ” လို႔ ေဟာထားခဲ့တယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မီးေလာင္လို႔ ေလာင္မွန္းမသိတဲ့သူေတြဟာ လူမိုက္ေတြပဲတဲ့၊ တရားေတာ္ ေတြက သိပ္ေကာင္းပါတယ္၊ ကိုရင္တို႔ç ဦးပၪၥင္းတို႔ မလိုက္စားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။

♣ ဇာတိ, ဇရာ မရဏမီးမ်ား ေလာင္ပံု

မီးေတြက ေလာင္မွန္းမသိ ေလာင္ေနၾကတာ၊ ဇာတိမီးေလာင္ပံုကလဲ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ အမိဝမ္းထဲမွာ ေအာင္းေနရစဥ္ အခ်ိန္အခါကေလးမွာပဲ ဒုကၡမ်ားစြာနဲ႔ ႀကံဳၾကရတယ္၊ တခ်ိဳ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြက မေတာ္မတရား ေပ်ာ္ပါးၾကၿပီး သေႏၶ ရလာေတာ့ ရွက္တာနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ ဖ်က္ခ်ၾက၊ ကိုယ္ဝန္က်ေၾကာင္း ေဆးေတြ ေသာက္ၾက၊ ဆရာဝန္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေဆးထိုးဖ်က္ခ်ၾက၊ ဒါဟာ အမိ ဝမ္းတြင္း ေအာင္းေနရစဥ္ ဇာတိမီးေလာင္တာပဲ။

ဇရာမီးကလဲ ဆံျဖဴ, သြားက်ိဳး, မ်က္စိမြဲ, နားထိုင္း, ခါးကိုင္းၿပီး အသားအေရေတြ လိန္တြန္႔ေနတာ၊ ဒါကို ပါကဋ ဇရာလို႔ ေခၚတယ္၊ အပါကဋဇရာဆိုတာ ရွိေသးတယ္၊ သူက အထင္ရွားဘူး၊ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားတို႔ရဲ႕ နာရီ, မိနစ္, စကၠန္႔ မစဲ တဖြဲဖြဲ ျဖစ္ပ်က္ၿပီး အိုေနရတာဟာ ဇရာမီးေလာင္တာပဲ။

မရဏမီးဆိုရင္ ဘယ္လူ ဘယ္နတ္ ဘယ္သတၲဝါမဆို လူရယ္ နတ္ရယ္ သတၲဝါရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ မေသရမယ့္ လူရယ္လို႔ ရွိပါ့မလား၊ မရွိဘူး၊ ေသေနၾကရတာ၊ ေသျခင္း တရားကို ဘယ္သူမွ မတားျမစ္ႏိုင္ၾကဘူး၊ ေသမင္းကို လက္ေဆာင္ထိုးလို႔ မရႏိုင္ဘူး၊ စစ္တိုက္ယူလို႔ မရဘူး၊ ေသမင္းကို ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ လာခဲ့ပါမယ္လို႔ ခ်ိန္းဆို ထားလို႔ မရဘူး၊ ေသမင္းကို ဘယ္သူမွ မေအာင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေတြေၾကာင့္လဲ သတၲဝါေတြ ေသၾကရတယ္၊

ေအး ... မ်က္ျမင္ေလာက လူေတြ ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့ မရဏမီးေတြပဲ၊ ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့ မရဏမီးကေတာ့ တို႔ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ေတြဟာ ေန႔စဥ္အၿမဲ ခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီး ေသေနၾကရတယ္၊ ဒီ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြဟာ အၿမဲေသေနတာကို ဘာနဲ႔မွ ျမင္ႏိုင္သလဲ၊ ဝိပႆနာဉာဏ္မ်က္လံုးနဲ႔မွ ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ဒီ မီးေတြ ဘယ္က်မွ ၿငိမ္းမလဲ၊ နိဗၺာန္က်မွ ၿငိမ္းမယ္။

♣ ေသာက, ပရိေဒဝမီး ေလာင္ပံု

ၿပီးေတာ့ ေသာကမီးကလဲ မေလာင္ဘူးလား၊ ေလာင္တယ္၊ သူေလာင္ပံုက တို႔ကိုယ္နဲ႔စပ္လာ သူေတြ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္လာရင္ ဒီေသာကမီး ေလာင္ေတာ့တာပဲ၊ ဆိုပါစို႔၊ ကိုယ့္သား ကိုယ့္ သမီးေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္တယ္ ဆိုရင္ပဲ မိဘေတြမွာ စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ၾကဘူးလား၊ ျဖစ္ၾကတယ္၊ “ေအာင္မယ္ေလး ..... ဒီေတာင္က တက္မွ တက္ႏိုင္ပါဦး မလား” နဲ႔ ေသာကမီးေတြ ေလာင္ၾကရတယ္။

ပရိေဒဝမီးကေတာ့ ႀကံဳဖူးသူေတြ မ်ားပါတယ္၊ သားသမီး ေသလို႔, လင္ေသလို႔, မယားေသလို႔ç ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ ေသလို႔ ငိုေၾကြးရတာဟာ ပရိေဒဝမီးေတြ ေတာက္ေလာင္ ၾကတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အငိုလြန္ၿပီး တက္ေသသြားၾကတယ္၊ ဒီမီးေတြက ေလာက ေလာင္႐ိုး ေလာင္စဥ္ မီးနဲ႔ တူတာ မဟုတ္ဘူး။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ဥပါယာသဆိုတဲ့ မီးေတြ ကလဲ ေလာင္လိုက္ေသး တယ္၊ ဘယ္ကေလာက္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသလဲ၊ ကိုရင္တို႔ ဦးပၪၥင္းတို႔ ဒီတရားေတြကို ေတြးၾက စမ္းပါ၊ သံသရာႀကီး သြားေနရတာ အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္၊ ေပါ့ေပါ့ေန, ေပါ့ေပါ့စား, ေပါ့ေပါ့သြားေန လို႔ကေတာ့ ဒီဘဝအတြက္ မလြမ္းေလာက္ပါဘူး။

ဒီဘဝမွာ ေကာင္းေကာင္းေလး ေနႏိုင္မွ လာမယ့္ဘဝ ေတာ္ကာက်ပါတယ္၊ ကဲ ... ေကာင္းေကာင္း ေနၾက၊ တရား ႏွလံုးသြင္းၾက၊ စကားေတြမ်ားၿပီး အလဟႆ အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းမေနၾကနဲ႔၊ ကဲ ... သြားၾက။


ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၇)
(၁၉၇၉၊ စက္တင္ဘာလ)

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္းၾသဝါဒ မွ တင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment